Jak unikać błędów, które mogą zniekształcić wyniki ankiety online?

badania rynku

Jako właściciel firmy, prawdopodobnie masz długą listę pytań, na które chciałbyś uzyskać odpowiedzi. Mogą to być między innymi pytania takie jak: Kim są nasi klienci? Jakie są ich cechy charakterystyczne? W jaki sposób dowiedzieli się o naszej firmie? Aby otrzymać wiarygodne odpowiedzi na te pytania należy przeprowadzić ankiety online.

 

Narzędzia do przeprowadzania ankiet online

Za pomocą narzędzi do przeprowadzania ankiet online, jak SurvGo™ możesz łatwo stworzyć serię pytań, które dostarczą Ci potrzebnych informacji. Następnie możesz wypromować ankietę wśród swoich odbiorców - używając kanałów takich jak email i media społecznościowe - i zebrać odpowiedzi uczestników w łatwym do odczytania raporcie. Aby zebrać rzetelne dane, które będą odwzorowywać realne dane warto zapoznać się z popularnymi błędami, aby ich unikać. Ankiety online są najlepszą metodą na zebranie informacji w szybki i prosty sposób.

 

Pytania nie są związane z celami strategicznymi

Jeśli nie wiesz, w jakim kierunku zmierza Twoja firma, nie będziesz w stanie poprosić swoich klientów o opinię na ten temat. Zanim stworzysz ankietę online, określ cele swojej firmy i to, co musisz wiedzieć o swoich klientach, aby je osiągnąć. Na przykład, jeśli Twoim celem jest rozwój firmy, możesz chcieć lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów. Możesz zapytać czy godziny otwarcia, oferowane produkty i usługi, czy też obsługa klienta spełnia ich potrzeby oraz oczekiwania.

 

Pytania nie odnoszą się do szukanych informacji

Jeśli nie przemyślisz z wyprzedzeniem, jakich informacji szukasz, możesz nie uchwycić w ankiecie online wszystkich szczegółów dotyczących Twoich klientów. Na przykład, być może w ramach swojej strategii rozwoju będziesz chciał obsługiwać klientów w różnych regionach kraju. Ponieważ lokalizacja jest ważna dla Twojego modelu biznesowego, nie zapomnij zebrać informacji o mieście, stanie i kodzie pocztowym klientów. Z drugiej strony, być może szukasz więcej informacji na temat tego, co klienci obecnie lubią lub nie lubią w Twoich produktach. Poprzez ankiety online możesz poprosić klientów o ocenę każdego produktu, a następnie zadać im pytanie otwarte, aby zrozumieć, dlaczego lubią lub nie lubią dane produkty. Dlatego przemyśl dokładnie przed stworzeniem ankiety internetowej, jakie informacje chcesz zdobyć, a to pozwoli uniknąć Ci wielu błędów.

 

Pytania sformułowane w nieodpowiedni sposób

Jeśli nie sformułujesz pytań wystarczająco starannie, możesz spowodować zamieszanie i nieporozumienia wśród respondentów. Uważaj na specjalistyczny język lub akronimy. Pamiętaj, że Ty myślisz o swojej firmie codziennie, ale Twoi klienci pochodzą z różnych środowisk. Pisz pytania przystępnym językiem, który każdy może zrozumieć. Jeśli respondenci nie będą wiedzieli, jak zinterpretować zadane pytanie to udzielą losowych odpowiedzi, bądź opuszczą ankietę w czasie jej trwania.

Nie popełniając tych błędów z pewnością stworzysz poprawne ankiety online. Jeśli mimo wszystko obawiasz się, że nie uda Ci się uniknąć tych pomyłek skorzystaj z usług firm zajmujących się ankietami. Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® tworzy i przeprowadza ankiety profesjonalnie, bez żadnych błędów. Jeśli, więc chcesz uzyskać rzetelne dane pamiętaj o możliwości zlecenia wykonania ankiety online innym przedsiębiorstwom.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Jakie błędy mogą zniekształcić wyniki ankiety online?

Wyniki ankiety online mogą być zniekształcone przez wiele różnych błędów, takich jak: brak reprezentatywności próby, niedostosowanie pytań do celu badania, zbyt długa ankieta, zbyt skomplikowane pytania, brak różnorodności pytań, brak zachęty do udziału w ankiecie, błędy techniczne w ankiecie lub błędy w analizie danych.

Jak poprawnie przeprowadzić analizę danych z ankiety online?

Aby poprawnie przeprowadzić analizę danych z ankiety online, należy skorzystać z odpowiedniego oprogramowania i narzędzi statystycznych. Wykonanie takiej analizy najlepiej zlecić profesjonalnej jednostce badawczej takiej jak Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat. 

Zobacz także

Tagi

ankiety online
Biostat. More than statistics.

ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Tel: (+48) 32 42 21 707
Tel. kom.: (+48) 668 300 664
e-mail: biuro@biostat.com.pl

24h Sondaż Profesjonalne analizy statystyczne