Jak unikać błędów, które mogą zniekształcić wyniki ankiety online?

Jako właściciel firmy, prawdopodobnie masz długą listę pytań, na które chciałbyś uzyskać odpowiedzi. Mogą to być między innymi pytania takie jak: Kim są nasi klienci? Jakie są ich cechy charakterystyczne? W jaki sposób dowiedzieli się o naszej firmie? Aby otrzymać wiarygodne odpowiedzi na te pytania należy przeprowadzić ankiety online.

 

Narzędzia do przeprowadzania ankiet online

Za pomocą narzędzi do przeprowadzania ankiet online, jak SurvGo™ możesz łatwo stworzyć serię pytań, które dostarczą Ci potrzebnych informacji. Następnie możesz wypromować ankietę wśród swoich odbiorców - używając kanałów takich jak email i media społecznościowe - i zebrać odpowiedzi uczestników w łatwym do odczytania raporcie. Aby zebrać rzetelne dane, które będą odwzorowywać realne dane warto zapoznać się z popularnymi błędami, aby ich unikać. Ankiety online są najlepszą metodą na zebranie informacji w szybki i prosty sposób.

 

Pytania nie są związane z celami strategicznymi

Jeśli nie wiesz, w jakim kierunku zmierza Twoja firma, nie będziesz w stanie poprosić swoich klientów o opinię na ten temat. Zanim stworzysz ankietę online, określ cele swojej firmy i to, co musisz wiedzieć o swoich klientach, aby je osiągnąć. Na przykład, jeśli Twoim celem jest rozwój firmy, możesz chcieć lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów. Możesz zapytać czy godziny otwarcia, oferowane produkty i usługi, czy też obsługa klienta spełnia ich potrzeby oraz oczekiwania.

 

Pytania nie odnoszą się do szukanych informacji

Jeśli nie przemyślisz z wyprzedzeniem, jakich informacji szukasz, możesz nie uchwycić w ankiecie online wszystkich szczegółów dotyczących Twoich klientów. Na przykład, być może w ramach swojej strategii rozwoju będziesz chciał obsługiwać klientów w różnych regionach kraju. Ponieważ lokalizacja jest ważna dla Twojego modelu biznesowego, nie zapomnij zebrać informacji o mieście, stanie i kodzie pocztowym klientów. Z drugiej strony, być może szukasz więcej informacji na temat tego, co klienci obecnie lubią lub nie lubią w Twoich produktach. Poprzez ankiety online możesz poprosić klientów o ocenę każdego produktu, a następnie zadać im pytanie otwarte, aby zrozumieć, dlaczego lubią lub nie lubią dane produkty. Dlatego przemyśl dokładnie przed stworzeniem ankiety internetowej, jakie informacje chcesz zdobyć, a to pozwoli uniknąć Ci wielu błędów.

 

Pytania sformułowane w nieodpowiedni sposób

Jeśli nie sformułujesz pytań wystarczająco starannie, możesz spowodować zamieszanie i nieporozumienia wśród respondentów. Uważaj na specjalistyczny język lub akronimy. Pamiętaj, że Ty myślisz o swojej firmie codziennie, ale Twoi klienci pochodzą z różnych środowisk. Pisz pytania przystępnym językiem, który każdy może zrozumieć. Jeśli respondenci nie będą wiedzieli, jak zinterpretować zadane pytanie to udzielą losowych odpowiedzi, bądź opuszczą ankietę w czasie jej trwania.

Nie popełniając tych błędów z pewnością stworzysz poprawne ankiety online. Jeśli mimo wszystko obawiasz się, że nie uda Ci się uniknąć tych pomyłek skorzystaj z usług firm zajmujących się ankietami. Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® tworzy i przeprowadza ankiety profesjonalnie, bez żadnych błędów. Jeśli, więc chcesz uzyskać rzetelne dane pamiętaj o możliwości zlecenia wykonania ankiety online innym przedsiębiorstwom.

Biostat. More than statistics.

ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Tel: (+48) 32 42 21 707
Tel. kom.: (+48) 668 300 664
e-mail: biuro@biostat.com.pl

24h Sondaż Profesjonalne analizy statystyczne