Projektowanie ankiety dotyczącej opinii klientów

badania rynku

Poprawna ankieta na temat opinii klientów jest początkiem relacji pomiędzy marką, a jej potencjalnymi klientami. Jej głównym celem jest zebranie informacji o kliencie, ale służy również budowaniu wartości marki. Co więcej, markowa ankieta zwiększa odsetek odpowiedzi i sprawia, że wyniki są bardziej rzetelne.

 

Atrakcyjność wizualna jest ważna w ankietach

Każda treść dostarczana klientom, jak na przykład artykuł na blogu, newsletter czy reklama, musi spełniać określone standardy wizualne, które są zgodne z Twoją strategią komunikacji. W przypadku ankiety obowiązują te same zasady. Od logo, przez czcionkę, po sformułowanie pytań Twoja ankieta musi pasować do reszty komunikacji korporacyjnej, aby klienci natychmiast rozpoznali Twoją markę. Rozpoznawalny wygląd wizualny wzbudza zaufanie, a to z kolei ma pozytywny wpływ na wskaźnik odpowiedzi w ankiecie. Osoby ankietowane, które zapamiętają Twoją markę w pozytywny sposób prawdopodobnie zostaną Twoimi klientami na długi okres czasu. Co więcej, będą także pozytywnie wypowiadać się na temat Twoich produktów oraz usług, co w prosty sposób pozwoli Ci poszerzyć grupę konsumentów.

 

Zaproszenie e-mail

Jeśli zamierzasz wysłać zaproszenie do ankiety do respondentów, upewnij się, że jest ono zgodne z wizualnym stylem marki. Nie przesadzaj jednak z ilością logo, banerów i kolorowych elementów, ponieważ mogą one uniemożliwić koncentrację potencjalnym osobom ankietowanym. Skup się na tym, aby Twój email był zrozumiały, a także prosty w odbiorze. Warto przygotować kilka opcji zaproszeń i wraz z osobami zaangażowanymi w ankietę skonsultować, która forma jest najlepsza. Warto mieć opinię innych na temat przygotowanych propozycji, aby być pewnym, że przygotowana wiadomość nie będzie posiadała żadnych usterek.

 

Ankiety kompatybilne z urządzeniami mobilnymi

Duża część respondentów korzysta z telefonu lub tabletu, aby wypełnić ankietę. Jednak w przyszłości z pewnością liczba osób korzystających z takich urządzeń będzie się stale zwiększała. Upewnij się więc, że Twoja ankieta jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Jeśli nie, to może to wpłynąć na całkowitą liczbę wypełnionych ankiet. Im większą liczbę odpowiedzi zwrotnych z ankiety otrzymasz, tym większe prawdopodobieństwo, że wyciągniesz lepsze wnioski do dalszych działań.

 

Ogranicz liczbę pytań

Weź pod uwagę układ strony podczas tworzenia ankiety. Ogranicz liczbę pytań na stronie, aby uniknąć sytuacji, w której respondent musi przewijać stronę. Im dłuższa strona, tym trudniejsze staje się dla respondentów poruszanie się po niej, szczególnie gdy korzystają z telefonu. Warto, więc zwrócić na ten aspekt uwagę. Korzystając z programu SurvGo™ służącego do przeprowadzania ankiet, masz możliwość decydowania o ilości pytań na danej stronie. Dzięki zrozumiałym instrukcjom w prosty sposób zastosujesz różnorodne funkcje, które ulepszą Twoją ankietę.

Już wiesz, jak ważne jest poprawne projektowanie ankiet. Dzięki odpowiednim projektom zwiększysz liczbę otrzymywanych odpowiedzi zwrotnych. Spowoduje to lepsze spojrzenie na badany temat, a także umożliwi wyciągnięcie słusznych wniosków do dalszych działań. Warto pamiętać także o możliwych udogodnieniach dla osób ankietowanych, które z pewnością zostaną przez nich docenione.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Jakie informacje powinna zawierać ankieta dotycząca opinii klientów?

Ankieta dotycząca opinii klientów powinna zawierać pytania dotyczące doświadczenia klienta z Twoją firmą lub produktem. Pytania powinny być sformułowane w sposób jasny i prosty, a także powinny umożliwiać klientom wyrażenie swojej opinii na temat różnych aspektów Twojego biznesu. Przykładowe pytanie, które można umieścić w ankiecie, to np. pytanie NPS. 

Jakie powinny być dalsze kroki po zebraniu opinii klientów?

Po zebraniu opinii klientów warto przeprowadzić analizę wyników ankiety i wdrożyć plan działania na podstawie zebranych informacji. Warto również podziękować klientom za ich czas i opinie oraz poinformować ich o wynikach ankiety oraz o krokach, które firma planuje podjąć w celu poprawy obsługi klienta lub produktów.

Zobacz także

Tagi

badanie opinii klientów ankiety online
Biostat. More than statistics.

ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Tel: (+48) 32 42 21 707
Tel. kom.: (+48) 668 300 664
e-mail: biuro@biostat.com.pl

24h Sondaż Profesjonalne analizy statystyczne